Mail til borgmester Jens Ive fra Knud Møller Larsen, 23. april 2013: udvid COWI-commissoriet med trafikanalyser.
Mail, 26. april 2013
----- Original Message -----
Sent: Monday, April 29, 2013 9:54 AM
Subject: SV: Triruten, COWI-evaluering
Tak for dine synspunkter som nu vil indgå i de videre overvejelser.
Venlig hilsen
Jens Ive
Borgmester
Tlf. 46 11 10 10
MAIL, 23. april 2013.
Fra: Knud Moeller Larsen [mailto:pm13p@post.tele.dk]
Sendt: 23. april 2013 03:41
Til: Erik Mollerup; Jens Bruhn; Randi Mondorf; Jens Ive
Cc: Bjarne Pedersen; Birgitte Nystrup Lundgren; Henning Bach Christensen; Iben Koch
Emne: Triruten, COWI-evaluering
Sendt: 23. april 2013 03:41
Til: Erik Mollerup; Jens Bruhn; Randi Mondorf; Jens Ive
Cc: Bjarne Pedersen; Birgitte Nystrup Lundgren; Henning Bach Christensen; Iben Koch
Emne: Triruten, COWI-evaluering
Holte, den 23. april 2013
Att.:
Borgmester Jens Ive
Formand for teknik- og miljøudvalget Randi Mondorf
Formand for kultur- og fritidsudvalget Jens Bruhn
Formand for byplanudvalget Erik Mollerup
cc:
Kommunaldirektør Bjarne Pedersen
Vicekommunaldirektør Birgitte Nystrup Lundgren
Direktør Henning Bach Christensen
Direktør Iben Koch
Triruten: Lad COWI evaluere trafikproblemer og se på alternative triruter.
Jeg har skimmet de mange dokumenter i Trirutesagen, som vi har fået aktindsigt i, og har dermed fået bekræftet min antagelse: Forvaltningen har ikke set på trafikproblemer på Søengen i.f.m. projektering og gennemførelse af Trirute-projektet.
Heller ikke i kommissoriet til COWI stilles spørgsmål til de alvorlige trafikproblemer på Søengen ved at gennemføre projektet. Derfor beder jeg høfligt om, at borgmester og kommunalbestyrelsen insisterer på, at COWI besvarer følgende vigtige spørgsmål:
Er det trafikmæssigt forsvarligt at implementere Trirutens ’støttepunkt’ på Søengen?
Derfor foreslår jeg, at COWI’s nuværende opgaveportefølje på tre analyse opgaver,
• Beskrivelse af den forventede rekreative brug af søen og nærområdet ved realisering af TriRute, herunder variationer ifht. sæson, parkering/trafik m.v.
• Gennemgang af juridiske og planmæssige forhold, herunder om projektet/planen afstedkommer behov for egentlig miljøvurdering, VVM-screening m.v.
• Konsekvenser for søen og nærområdet mht. vandkvalitet, naturbeskyttelse, biodiversitet, landskab, forstyrrelser m.v.
på kommunalbestyrelsens foranledning suppleres med en fjerde analyse opgave,
• Konsekvenser for trafiksikkerheden på Søengen ved realisering af Trirute støttepunkt ud for Lægehus og Genoptræningscenter Skovbrynet for triatleter, beboere, besøgende, m.v.
og herudover – hvis Søengen droppes p.g.a. analysen af trafik risici – en femte analyse opgave,
• Konsekvenser (alle ovennævnte fire kategorier) ved at placere støttepunktet ved Sjælsø/ Eskemose, Furesøen/Roklubben, Øresund/Vedbæk Strandpark, Øresund/Skodsborg, m.v.
Jeg er mig helt bevidst, at jeg i mit seneste læserbrev, ”Mayday fra dødsfælden ved Søllerød Sø” og i mit opråb til kommunalbestyrelsen, ”Døden på Søengen” skriver lidt spektakulært, men jeg er ærligt talt bekymret for, at COWI kommer til at blåstemple et livsfarligt forehavende, hvis ikke COWI bliver bedt om at se på trafikproblemerne, ikke mindst på Søengen. Derfor skriver jeg med store bogstaver.
Og et politiker-team med borgmester Jens Ive i spidsen bestående af Randi Mondorf, formand for kommunens landskabelige skønhed, Jens Bruhn, formand for kommunens livskvalitet og Erik Mollerup, formand for beskyttelsen af kommunens naturværdier må da kunne lande denne vidunderligt visionære Trirute-idé i Rudersdalrutens Univers på bedste vis, bistået af kommunens professionelle forvaltning til gavn og glæde for os alle.
Med venlig hilsen
Knud Møller Larsen,
Direktør, civilingeniør, civiløkonom
Rydholt 2, 2840 Holte
No comments:
Post a Comment