Friday, December 20, 2013

Læserbrev i Rudersdal Avis, 19. december 2013, Knud Møller Larsen


Alt roligt på Søllerød Sø

Kommunalvalget i Rudersdal er overstået. Vor genvalgte borgmester Jens Ive har fået en bred konstitueringsaftale i hus helt i tråd med sin samarbejdende lederstil. For protestgruppen mod det kommunale Triathlon projekt i Søllerød betyder valget, at vi nu må sætte vor lid til evalueringen hos COWI samt den nyvalgte radikale formand for ’Miljø & Teknik’, Court Møller, der virker lovende på denne post. Jeg håber, at han går imod Triathlon i Søllerød, som implicerer racercyklister alle vegne i Søllerød By, løbere i Søllerød Naturpark, svømmere på Søllerød Sø og skiftezone på Søengen. I så fald vil hans modstand ligge på linie med partierne K, L og LA og faktisk også V, der efter eget udsagn kun leder efter en bedre egnet placering for projektet. Problemet er, at dette er permanent og reelt er et pladskrævende trafik-projekt mere end et søprojekt. Dette er temaet i mine mange læserbreve, se min blok, http://rudersdal-2013-syd.blogspot.dk . Andre i protestgruppen har focuseret på vandkvalitet og dyrebeskyttelse. Personligt deltog jeg i valgkampen og politiker-samspillet med mails, læserbreve, valgmøder, personlige møder og frokoster for at argumentere mod Trirute-projektet og har faktisk fået nye politiske venner på topniveau i fire politiske partier. Specielt vil jeg fremhæve den sobre valgkamp i Rudersdal, hvor politikerne mødes i ædel kappestrid på argumenter, og finder sammen efter kampen. Nu har COWI udspillet. Alt er således roligt på Søllerød Sø.

Knud Møller Larsen
Rydholt 2
2840 Holte

No comments:

Post a Comment